АНАЛІЗ РОБОТИ ВЕРХОСУЛЬСЬКОГО  ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ МИКОЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗА МИНУЛИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК ТА ЗАВДАННЯ НА НОВИЙ 2021-2022

 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

Інноваційна за змістом і характером динаміка світових тенденцій розвитку освітніх процесів вимагає від України вибору випереджальної моделі подальшого поступу та мобілізації освітніх ресурсів в умовах виклику всесвітньої пандемії COVID-19. Масштабність і новизна історичних викликів ХХІ століття обумовлюютьнеобхідність прогнозування інноваційного розвитку середньої освіти, забезпечення кардинальних змін у змістових, технологічних, управлінських домінантах, спрямованих навиховання конкурентноспроможної, соціально мобільної особистості. Важливо перейти від школи, яка дає дітям знання у звичайних умовах,до школи, яка вчить здобувати знання та набувати ключових компетентностей в умовах дистанційного навчання.

 Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Освітянські реформина сучасному етапі розглядають учня як особистість - інноватора, що володіє ключовими  компетентностями. Це – особистість проінформована, обізнана у певних питаннях, вміє орієнтуватися та адаптуватися до нових викликів часу. Важливо в нинішньому часі виховувати молодь на  загальнолюдських цінностях, навчити її критично мислити, щоб захиститися від непотрібної та негативної інформації,  переосмислювати все, до чого доторкається дитяча цікавість,   з огляду на те, як це вплине  на їх життя та  здоров’я.

У 2020 – 2021 навчальному році освітня діяльність у ЗЗСО здійснювалася відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту» , «Про загальну середню освіту»,Національної стратегії розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходищодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодопідвищення якості освіти України», нових Державних стандартів початкової, базової та повноїзагальної середньої освіти,  Концепції нової української школи, чинних законодавчих та нормотивно-правових документів,спрямована на реалізацію державних, регіональних і районних програм у галузі освіти, іншихчинних законодавчих та нормативних документів, на створення умов для реалізації державноїполітики в сфері освіти.

Головним завданням навчального закладу є забезпечення високої якості освіти та відповідності її  до потреб особистості та вимог часу. Сучасному суспільству потрібна людина творча та ініціативна,  відповідальний громадянин України, що маєпозитивне ставлення до себе та інших членів соціуму.

 

СТАН І РОЗВИТОК ШКІЛЬНОЇ МЕРЕЖІ

 

Педагогічний колектив закладу освіти провів певну роботу щодо збереження і розвитку шкільної мережі. На початок 2020-2021 навчального року в закладі працювала дошкільна група з денним перебуванням яку відвідувало 8 дітей  та 9 класів, із них 1-4 класів – 4, 5-9 класів -4, 10-11 класів -1 клас. Мова навчання українська. Станом на кінець навчального року кількість учнів становила 40 чоловік. Середня наповнюваність класів учнями становила 5 чоловік, що є все нижчим показником у порівнянні з попередніми роками.

Потребує покращення матеріально-технічна база кабінетів, а саме: поновлення устаткування кабінетів фізики, хімії, біології, трудового навчання, спортивного залу. Не завжди здійснюється рання діагностика щодо виявлення нахилів і здібностей учнів з метою вибору профілізації. Відсутня система підготовки вчителів з профільного навчання. Учні 4,5,6, 7,8  класів навчалися за індивідуальними програмами, так як їх у класі було менше ніж  5 чоловік; 8 і 10 класи - відсутні.

 

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГАРАНТОВАНОГО ПРАВА ГРОМАДЯН НА ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

   Першочерговим завданням навчального закладу є задоволення потреб населення території обслуговування, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів. Ці потреби задовольняються  сформованою мережею навчального закладу.                                                                                                                                   Верхосульський ЗЗСО  здійснював свою діяльність відповідно до Статуту закладу. Своєчасно та в повному обсязі вжито заходів для забезпечення нормативної роботи з обліку дітей і підлітків шкільного віку щодо охоплення їх навчанням( на виконання ст. 53 Конституції України, ст.ст. 14, 35 Закону України «Про освіту» , ст.ст. 6, 18 Закону України «Про загальну середню освіту» (зі змінами), ст. 19 Закону України «Про охорону дитинства», «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку») у школі вівся  облік дітей і підлітків, які мешкають  на території обслуговування школи, уточнювались списки дітей віком 5-18 років та коригувалась електронна база даних цих дітей.Робота по перевірці списків учнів на  території обслуговування обговорювалась на інструктивно-методичній нараді в серпні 2019 року. Освітній   процес відбувався в одну зміну. У школі протягом останніх  років діє загальношкільна єдина система обліку відвідування учнями занять. Слід зазначити, що в результаті цілеспрямованої роботи класних керівників та адміністрації школи вдалося знизити кількість уроків, пропущених без поважних причин,через ряд заходів:- контроль за відвідуванням занять; -індивідуальна робота з учнями та батьками; - робота Ради  профілактики правопорушень.У 2021-2022 навчальному році  педагогічний колектив продовжить працювати над завданнями:                                                                                                                                                   - здійснення  постійного контролю за охопленням навчанням учнів та їх відвідуванням навчальних занять;- налагодженням  роботи щодо надання якісних освітніх послуг в режимі дистанційногонавчання (за потреби); - активним застосовуванням різноманітних форм підвищення мотивації учнів до навчання у різних формах;                                                                                                                                    -  контроль за відвідуванням учнями навчальних занять;- у кожному конкретному випадку відсутності учня на заняттях невідкладне з’ясування причини, встановлення місця перебування дитини, інформуваннябатьків або осіб , які їх замінюють.У разі,  якщо причиною невідвідування учнем занять є конфлікт або явище булінгу в учнівському колективі, вжиття невідкладних заходів для вирішення ситуації.  - у випадку, якщо учень систематично або тривалий час не відвідує школу без поважних причин, або не бере участі в дистанційному навчанні (за потреби), інформування  служби у справах дітей, а в разі необхідності – кримінальноїполіції у справах неповнолітніх.   

ВИКОНАННЯ СТ.53 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ, СТ.35 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ», СТ.6 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ»

На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 19 Закону України «Про охорону дитинства», Постанови Кабінету міністрів України від 12.04.2000 №646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку»  організовано роботу щодо охоплення навчанням дітей шкільного та дошкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи.  Усі діти охоплені навчанням. Дошкільний навчальний заклад, який є у структурі навчально-виховного комплексу,  у своїй роботі продовжує керуватись основним нормативним документом, що визначає вимоги до змісту та обсягу дошкільної освіти, її пріоритети – Базовим компонентом  дошкільної освіти в Україні, на виконання якого впроваджено Програму « Я у світі»

Адміністрація школи проводить поіменний моніторинг стану  зайнятості випускників 9 та 11  класів.

Із  восьми  учнів дев’ятого класу  продовжать навчання у Сумському центрі професійно-технічної освіти харчових технологій,торгівлі та ресторанного сервісу -1 учень, у Верхосульському ЗЗСО -7 учнів. Один випускникм одинадцятого класу став студентом  аловисторопського коледжу ім.П.С.Рибалко СНАУ, два випускника будуть навчатися в Сумському центрі професійно-технічної освіти харчових технологій,торгівлі та ресторанного сервісу та два випускника в Сумському вищому професійному училищі будівництва та транспорту.

Навчально-виховний процес закладу забезпечують10 працівників обслуговуючого персоналу  та 13 педагогічних працівників, які мають відповідну освіту,  а саме: вищу – 11, середню спеціальну – 1. Вихователь дошкільної групи має спеціальну педагогічну освіту.

 

 Школа  укомплектована  педкадрами  на  90%.Відсутній вчитель  географії. Всі  педагогічні  працівники  мають повне  педагогічне  навантаження. Всі вчителі викладають предмети за здобутою освітою, вчасно проходять курсову перепідготовку та атестацію. За її результатами одержано:

вища категорія  - 1 вчитель,

І категорія  - 2 вчителів,

ІІ категорія  -  2 вчителі,

спеціаліст  - 2 вчителі,

14 розряд -– 1 вихователь

9 розряд -– 1 вихователь

1 вчитель, Остапенко Валентина Іванівна, нагороджена значком «Відмінник освіти України»:

У закладі в 2020-2021 навчальному році працювало 3 пенсіонери.

Вчителі курсову перепідготовку та атестацію пройшли згідно плану.

ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

У навчальному закладі створено всі умови щодо дотримання пріоритетних форм навчально-виховного процесу. Структура навчального року семестрова.

 Навчальні плани розроблені згідно з Типовими навчальними планами, затвердженими наказами МОН України з урахуванням у варіативній складовій інтересів та потреб  учнів, упровадження до профільного і профільного навчання.

Календарно-тематичне  планування вчителі закладу складали самостійно. Уся документація велася велась із дотриманням Закону України «Про мови». Згідно зі Статутом навчального закладу в 1 та 2 (1 семестр) класах проводилося вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів. Шкільна документація велась згідно з нормативно-правовою базою за номенклатурою справ. Недоліки ведення класних журналів постійно відображаються  в узагальнюючих наказах по закладу. Програмами навчальний заклад забезпечений повністю, підручниками на 90%. Завдання минулого навчального року в основному виконані.

Навчальна частина:

У тому навчальному році початкову освіту здобували  16 учнів, базову –19 учнів , загальну середню – 5 учнів.  Учителі 1-3 класів працювали за стандартами НУШ,  4 класу -  над формуванням ключової компетентності  – вміння вчитися.  Саме тому освітній процес у 1–4  класах був спрямований на досягнення результатів навчання (діяльнісне навчання)  з впровадженням здоров’язберігаючих технологій. Для збереження і зміцнення фізичного здоров’я  учнів 1-4 класів, навчання і виховання організована активна співпраця з батьками учнів, медичним працівником  , учителями- предметниками  Учні 1 - 3 класів -   навчалися за програмую НУШ. Впродовж навчального року  класи забезпечувалися необхідною матеріально-технічною базою.Учні початкової ланки освіти володіють читацькими,мовними, математичними, технологічними компетентностями: читають,переказують, аналізують текст, вміють висловлювати власну думку, давати оцінку подіям та вчинкам , виконують математичні завдання, цифрово грамотні, активні у творчості.                  .                                                                                     

У 2020-2021 навчальному році пріоритетними завданнями   початкової освіти  в 1-4 класах були:

- проведення  роз’яснювальної роботи з батьками першокласників на тему: «Як зберегти здоров’я і життєрадісність в умовах НУШ».

- продовження  роботи щодо залучення  позабюджетних коштів  на зміцення матеріально-технічної бази класів;

- підвищення якості підготовки вчителів до уроку на засадах компетентнісного підходу;

-  використання  на уроках технічних  засобів  навчання ;

- продовження  роботи  щодо підвищення рівня  результатів участі учнів у конкурсах «Колосок», «Кенгуру», конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, конкурсі виразного читання.

У 2020-2021 навчальному році пріоритетними завданнями щодо  запровадження нового Державного стандарту базової загальної  освіти  в 5-9  класах були:

- продовження  роботи щодо залучення  позабюджетних коштів  на зміцення матеріально-технічної бази класів;

- підвищення  якості підготовки вчителів до уроку на засадах компетентнісного підходу;

- використання  на уроках технічних  засобів  навчання ;

- продовження  роботи з обдарованими та здібними учнями щодо підвищення рівня  результатів їх участі у конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Левеня», «Гринвіч», «Соняшник».

При цьому особистісно - зорієнтований підхід до навчання забезпечував  розвиток  академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших компетентностей учнів.

         Діяльнісний підхід спрямувався  на розвиток умінь і навичок учня, вміння застосовувати  здобуті знання  у практичних ситуаціях.

 

 

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАПОБІГАННЯ ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ

 

           З метою забезпечення безпеки життєдіяльності учнів, керуючись  відповідною нормативною базою, у ЗЗСО була організована робота з безпеки життєдіяльності.

Своєчасно було складено необхідні акти-дозволи на проведення занять у кабінетах та майстерні. У вересні класними керівниками з усіма учнями школи проведено вступний інструктаж із безпеки життєдіяльності, протягом навчального року проводилися первинні інструктажі з техніки безпеки та з безпеки життєдіяльності перед виконанням лабораторних, практичних робіт, під час роботи в майстерні, на заняттях з трудового навчання та фізкультури. Перед виконанням специфічних видів робіт обов’язково проводився цільовий інструктаж.

 Перед початком навчального року всі працівники та учні ЗЗСО пройшли профілактичний медичний огляд. Своєчасно і якісно була проведена підготовка школи до роботи в новому навчальному році та до зими. Упродовж року   були проведені  профілактичні заходи щодо попередження дитячого травматизму. Перед початком усіх канікул класні керівники проводили інструктажі і бесіди з безпеки життєдіяльності під час канікул. У жовтні та березні  було проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності.У зв’язку з перехом школи на дистанційне навчання через карантин не проведено День ЦЗ.

На  уроках «Основи здоров’я» відпрацьовано дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій і надання першої допомоги травмованим та потерпілим.

Класні  керівники провели всі заплановані бесіди та заняття з дітьми по вивченню правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, правил користування природним газом,  правил поведінки в громадських місцях та на воді, правил під час пандемії, спричиненої COVID-19.

На класних батьківських зборах проводилась роз’яснювальна робота з батьками щодо збереження здоров’я дітей.Упродовж року проводились заняття з евакуації учнів та відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

Відповідно до Річного плану роботи школи з метою забезпечення здорових і безпечних умов під час освітнього процесу, запобігання нещасних випадків серед учнів у побуті, дотримання вимог чинного законодавства  впродовж 2020-2021 н.р. робота педагогічного колективу з питань профілактики дитячого травматизму проводилась згідно законів України, Інструктивних листів Міністерства освіти і науки України,   наказів відділу освіти Галицької райдержадміністрації, рекомендації МНС України.

Відповідно до вимог велися журнали обліку інструктажів учнів та обліку відвідування навчальних занять. В усіх навчальних кабінетах є затверджені інструкції з правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті.

Класними керівниками 1 – 11 класів проводилися всі види програмних бесід по запобіганню різних видів травматизму дітей, а також позапланові та додаткові бесіди. Крім того було проведено  години спілкування, зустрічі, конкурси та вікторини з питань охорони життя та здоров’я учнів. Були проведені відповідні інструктажі з ТБ на уроках біології, хімії, фізики, трудового навчання, фізичної культури, перед проведенням екскурсій, районних змагань та конкурсів, перед початком канікул.

Систематично здійснювався контроль санітарно-гігієнічних норм і вимог з охорони праці та пожежної безпеки під час проведення позакласних і позашкільних заходів.

Під час уроків з учнями  проводились  руханки. У кабінетах початкових класів були організовані відпочинкові зони. Постійно здійснювалося чергування учнів та вчителів за складеними графіками під час перерв у приміщенні школи та на подвір’ї.Педагогічний колектив ретельно стежить за тим, щоб учні не приносили до школи небезпечних предметів, не вживали сумнівних продуктів.

Проводилася відповідна робота з батьками учнів на батьківських зборах та індивідуально, з питань травмування учнів у побуті і під час відпочинку.

  Постійно проводилася робота з превентивного виховання, профілактики шкідливих звичок, запобігання наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління, булінгу.

Протягом літа був проведений медичний огляд учнів, складені списки груп здоров’я, листки здоров’я.

Впродовж 2020-2021 н.р. випадків травматизму під час освітнього процесу не було.

 

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ

 

Правове виховання учнів здійснювалося в школі на уроках правознавства в 9 класі, виховних годинах класними керівниками  1-10 класів. У закладі було складено комплексні заходи щодо запобігання злочинних проявів в учнівському середовищі, створено наркопост, який очолює заступник директора з виховної роботи  закладу. Питання стану  роботи з профілактики та запобігання правопорушень, злочинів постійно заслуховувалися на нарадах при директорові, періодично на засіданнях педагогічної ради.  У вересні 2020 року видано наказ «Про організацію роботи з профілактики   правопорушень серед учнів школи», «Про створення ради профілактики у справах неповнолітніх у Верхосульському ЗЗСО». Складено і реалізовується план роботи з профілактики правопорушень. Заступником директора з виховної роботи розроблено план роботи з важковиховуваними дітьми з метою попередження правопорушень серед учнів, створено банк даних для цих дітей. В разі скоєння правопорушень проводились педагогічні розслідування, проводились загальношкільні лінійки, де ці питання розглядалися всією  шкільною громадою. За такими учнями наказом директора закріплювались наставники, а самі учні залучались до гурткової роботи, вносились у списки учнів, що працюють у групі продовженого дня. З цими учнями проводив відповідну роботу практичний психолог. Самі ж учні ставились на внутрішкільний контроль. Справа у правовому вихованні школярів ускладнюється в даний час тим, що зростає кількість неповних сімей, неблагонадійних сімей.    

 

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПСИХІЧНОГО ТА

ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ'Я  УЧНІВ ТА ПЕДАГОГІВ

 

  

    Протягом року проводилася діагностична робота з вивчення негативних факторів навчального середовища і визначення валеологічних шляхів корекції.Постійно проводилася робота з батьками.

   Передбачалися заходи щодо корекції факторів негативного впливу учнівського середовища на формування здоров'я  дитини:

-                     Залучення учнів до роботи в шкільних гуртках та поза межами школи;

-                     Рейд-огляди школи, медичний огляд, бесіди з профілактики та пропаганди здорового способу життя;

-                     Тижні з попередження травматизму і формування навичок здорового способу життя;

-                     Проведення спортивних змагань (футбол, волейбол, легка атлетика і т.п.);

-                     Проведення анкетування з метою виявлення чинників,  які впливають на формування навичок здорового способу життя;

-                     Проведення фізкультхвилинок на уроках, рухливих ігор на перервах;

-                     Робота учнівського самоврядування щодо залучення учнів школи до зменшення факторів негативного впливу на здоров'я  учнів.

   У результаті проведених заходів спостерігаються позитивні зміни в поведінці й діяльності учнів, психологічному кліматі в учнівському середовищі, покращується міжособистісна  взаємодія серед усіх учасників навчально-виховного процесу.

 

ПРОФІЛАКТИЧНЕ МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

 

Протягом літа 2020 року було проведено поглиблене медичне обстеження учнів школи. Із 40 учнів, здоровими, без патологічних показників було 36 учнів. До підготовчої групи віднесено 10 школярів і вони взяті на диспансерний  контроль.

Протягом навчального року учні школи були забезпечені засобами невідкладної першої  допомоги. Травмувань, які б спричинили довготривалу хворобу, не було. Усі учні за графіком, без відмов, пройшли вікові обстеження, щеплення. Працівниками Верхосульського фельдшерського пункту, до якого прикріплено наш навчальний заклад, проводились регулярно профілактичні огляди на педикульоз та коросту. Ситуація протягом року була стабільно хорошою.

 Усі учні призовного віку вчасно пройшли медичну комісію при військовому комісаріаті та одержали приписне свідоцтво.

 

 

ОХОПЛЕННЯ УЧНІВ ГАРЯЧИМ ХАРЧУВАННЯМ

 

У минулому навчальному році вжито невідкладних заходів щодо створення умов для організації харчування дітей. Організовано безпечне, якісне харчування дітей (замовлення та прийняття до закладу безпечних і якісних продуктів харчування та продовольчої сировини в необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології виготовлення страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоку тощо) .Але виконання норм харчування стало неможливим через відсутність  або обмежену кількість деяких продуктів (риба, печінка, молоко, сир кисломолочний, фрукти). Заборонено замовляти, приймати та використовувати м’ясо та яйця водоплавної птиці, м’ясо, яке не пройшло ветеринарний контроль, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець, майонез, чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, кремові вироби. Було заборонено використання продуктів, що містили синтетичні барвники, ароматизатори, підсилювачі смаку, консерванти. Розроблено та затверджено режим та графік харчування дітей у шкільній їдальні.

Проводився облік учнів, які отримували безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків. Гарячим харчуванням було охоплено 99% учнів. Частина учнів старших класів їдальню не відвідували, що є недоліком у вихованні здорового способу життя.. Частина учнів, що проживають поряд зі школою харчувалися вдома.

Для учнів 1-4 класів та учнів пільгового континенту надавалося безкоштовне харчування, а вихованці дошкільної групи отримували харчування з 50% знижкою в оплаті.

Учні в школі забезпечені питною водою згідно гігієнічних норм. Харчоблок забезпечувався на 100% дезінфікуючими засобами і засобами для миття посуду.

Черговим вчителем постійно  здійснювався бракераж сирої та готової продукції, результати заносились до журналу бракеражу. Регулярно здійснювалося складання щоденного меню поваром Коженцевою Н.В. Проводилася роз’яснювальна робота серед батьків щодо організації харчування і потреби у повноцінному харчуванні.

Створено з представниками ради школи групу контролю за якістю харчування, проведено наказом по школі.

Але в організації харчування були окремі недоліки: недостатньо організовано «овочевий стіл», недостатня кількість фруктів.

 

 

 

 

ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ

 

В зв’язку з карантинними обмеженнями літнього оздоровлення не було.

 

КОНТРОЛЬНО-АНАЛІТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

 У 2020-2020 навчальному році адміністрацією школи проведено:

1.                 Перевірку ведення ділової документації в школі;

2.                 Здійснено перевірку стану вивчення викладання предметів:  предметів математичного циклу в 1 – 10 класах, української мови та літератури,  роботу вчителів початкових класів та дошкільної групи.

3.                 Перевірено рівень вихованості та навченості учнів 5-10 класів. Адаптації шестирічних дітей до навчання в школі та учнів 5 класу до навчання в середній ланці,  персональний контроль учителів, які атестуються, та інших категорій учителів;

Щомісяця контролювалося ведення класних журналів, гуртків, відвідування учнями школи. Перевірялися питання виконання навчальних програм, ведення щоденників,  зошитів, особових справ, техніки читання, календарно-тематичних і виховних планів.

Видавались з цих перевірених питань узагальнюючі накази чи писались довідки. Деякі питання виносились  на розгляд на нарадах при директорі чи об’єднання вчителів-предметників.

 

 

РОБОТА БІБЛІОТЕКИ

        

Виконуючи триєдину функцію: інформативну, просвітницьку, духовну, бібліотека закладу проводила певну роботу.

Згідно з навчальними програмами вчителі одержали комплекти підручників.

Методичну допомогу вчителі одержують завдяки надходженням видань видавництва «Основа» та «Ранок», які отримують через власну підписку .

Крім підручників бібліотека забезпечує  учнів програмовою літературою для позакласного читання, а також літературою для тематичних переглядів, рефератів, доповідей.

У бібліотеці постійно оформляються тематичні художньо-ілюстративні виставки, папки. Традиційно бібліотека проводить екскурсії до «Читай-міста» для учнів початкових класів. Систематично бібліотека  бере участь у проведенні тематичних тижнів (пошук матеріалів, допомога учням в оформленні тематичних сторінок, доповідей, рефератів). Постійно проводить бесіди: «Про бібліотечні правила», «Підтримуй підручник в належному стані», «Шануй і бережи книгу» і таке подібне .Організовуються тематичні виставки до пам’ятних і знаменних дат, проводяться рейди перевірки стану підручників в учнів навчального закладу. На базі бібліотеки працює «книжкова лікарня». Бібліотека бере активну участь у традиційних шкільних святах  Першого і Останнього дзвоника, літературних святах присвячених нашому земляку Олександру Олесю «І розітнувсь мій перший спів…»,  всіх тематичних заходах, які проводяться в школі.

Бібліотека постійно веде роботу щодо оформлення документації, пов’язаної з інвентаризацією, списанням застарілої літератури, оформленням періодичних видань, одержанням підручників, видачею та збиранням їх у кінці навчального року. Питання про роботу шкільної бібліотеки періодично розглядаються на засіданнях педагогічної ради. Завідуюча бібліотекою Шкабура Г.Є. згідно графіка проходить атестацію на професійну придатність.

 

КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЯ  ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЯ

 

        Упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій визначено Національною доктриною розвитку освіти, пріоритетним напрямком якої є інформатизація  системи управління.

На початку навчального року в школі використовувались 5 сучасних комп’ютерів 3 ноутбуки. Локальна мережа в кабінеті встановлена і працює, навчальний заклад має вихід до Інтернету, має свою електронну адресу. Окремі вчителі мають персональні комп’ютери, які теж використовуються для забезпечення освітнього процесу  у ЗЗСО. Протягом 2020-2021 навчального року продовжено діяльність працівників школи щодо підвищення оволодіння навичками роботи з комп’ютерами.

 

ВИХОВНА РОБОТА В ЗЗСО

   Пріоритетними питаннями у виховній роботі школи  є формування громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими потребами, творити себе і оточуючий світ.

   Зміст виховної діяльності школи було сплановано за наступними напрямками:

- ціннісне ставлення до себе;

- ціннісне ставлення до сімї , родини, людей;

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення до праці;

- ціннісне ставлення до природи;

- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Всі вищезазначені напрямки виховної роботи щільно взаємопов’язані між собою та виконувалися згідно із планом виховної роботи навчального закладу на 2020/2021 навчальний рік, планами роботи класних керівників,  шкільної бібліотеки, гуртків. Основні напрями роботи враховувались як при проведенні загальношкільних заходів, так і при проведенні індивідуальної роботи з учнями

 Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний  напрям та виховна проблема, над якою  працюють протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; визначені завдання. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час. Класні куточки оформлені відповідно до існуючих вимог.

З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги педагогам у підвищенні рівня виховної роботи, у школі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за виховною роботою. Для проведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовуються такі форми: накази, індивідуальні бесіди, винесення відповідних питань на нараду при директорові, на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання класних керівників та вихователів. Аналіз  відвіданих  виховних  заходів  показав, що  виховна  робота  проводиться  на  достатньому  рівні, використовуються  сучасні  технології  виховання  учнів: соціальне  проектування, колективні  творчі  справи, навчально-виховні  проекти, технологія  самовиховання  і  саморозвитку.

        Найпоширенішою формою  виховної роботи  є  година  класного  керівника,  що  проводиться  щотижня.  Під  час  проведення  класні керівники  використовують  бесіди,    зустрічі,   круглі  столи,  розмови по  колу, конкурси, свята,  анкетування,    пошукову  роботу  та  ін.

На  початку  навчального  року  вихованці  знайомились  на  класних  годинах  зі  статутом  школи, правилами  внутрішнього  розпорядку, правилами  для  учнів, режимом навчального закладу. Узагальнена  інформація  заносилась  в  соціальний  паспорт  класу. Взаємодія  з  учнями  здійснювалася  на  основі  особистісно-орієнтованого  підходу  до  кожної  дитини, що  сприяло  глибокому  вивченню  її  індивідуальних  особистостей  і  якостей, розкриттю  здібностей.   У  школі  ведеться  облік  багатодітних  сімей,  малозабезпечених,  неблагонадійних,  дітей- сиріт,  дітей- напівсиріт, інвалідів.  Щоб  краще  знати  вищезазначені  сім′ї, класні  керівники  відвідують  їх  вдома.  У вересні місяці класні керівники склали акти  житлово – побутових умов учнів свого класу.    Допомогу  у  вихованні  учнів  надає  батьківський  комітет  школи.

Структура роботи батьківської громади в нашій школі традиційна: діють класні батьківські комітети та шкільний батьківський комітет. Зв’язок з батьками – це, в першу чергу, учнівські щоденники. Щомісяця  відбулася  перевірка щоденників. Під час перевірки було виявлено, що діти вміють вести щоденники відповідно до вимог ведення ділової документації: записи здійснюються охайно, практично всі класні керівники вчасно працюють з учнівськими щоденниками, тримають постійний зв’язок з батьками.

Роботу з батьками – це і традиційні батьківські збори, родинні свята загальношкільні збори. Так у цьому навчальному році проведені класні батьківські та батьківсько-учнівські збори в  класах, про що свідчать здані протоколи батьківських зборів, загальношкільні збори. Питання розглядалися актуальні як для окремого класу, так і для всієї школи, дитячого та батьківського колективу взагалі: про профілактику жорстокості та насильства, про запобігання дитячому травматизму, про дотримання єдиних вимог стосовно поведінки учнів у школі, шкільної форми,  харчування , про види адміністративних правопорушень серед дітей та міри покарань за них, про життєзабезпечення школи та ін.

     З метою позаурочної зайнятості учнів в школі працюють такі гуртки: історико-краєзнавчий “ Пошук” (керівник. Шкабура Г.Є.), спортивний “Футбол” (керівник Остапенеко О.І..),  літературний «У світі поетичного слова» ( керівник Хомиченко Н.М.), та інші. Гуртковою роботою охоплено 100 % учнів школи. Найбільш активними у цьому плані можна визначити такі гуртки, які стабільно працювали протягом року і показували свою роботу під час проведення різних заходів: гуртки Спортивний, літературний, театральний.

      Протягом навчального року класними керівниками, вчителями та педагогом-організатором проведена достатня виховна робота: ранки, лінійки, усні журнали, виставки малюнків, круглі столи, спортивні  змагання, тематичні та розважальні вечори, предметні тижні: української мови та літератури, тиждень правознавства,   тиждень Миколаївських та новорічних свят , української писемності,   тиждень дитячої книги  та ін.; місячники  безпеки  руху,  оборонно-масової  роботи, протипожежної  безпеки, тижні правової пропаганди , профорієнтаційної  роботи, олімпійський , молодшого школяра,  толерантності,  піонерських  справ,  милосердя, Вахта Пам’яті і т.д. Усі ці заходи сприяють розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.  

        Традиційними заходами стали свято – День знань «Школа двері відчиняє», вечір «Спасибі Вам, учителі!», розважальна програма «Чарівна осінь, «Радіємо нині із чудес – явився Святий Миколай із небес »,свято «Рідніше за тебе немає, бо ти дала мені життя та інші.

       Школа приділяє багато уваги вихованню в учнів почуття патріотизму, любові до свого краю, сім’ї, свого народу. Це, перш за все , робота шкільного музею , який щороку поновлюється зібраним учнями та вчителями  матеріалом.

        Були зібрані і систематизовані матеріали про учасників Другої світової війни, дітей війни, воїнів-афганців,учасників АТО. Екскурсоводи провели 5 екскурсій по музею ( за рік ).

     З метою патріотичного виховання учнівської молоді, її залучення до вивчення славетних сторінок історії Вітчизни, вшанування ветеранів, пам’яті полеглих у роки Другої світової війни, педагогічним колективом забезпечено реалізацію заходів щодо визволення України від фашистських загарбників, в рамках яких були проведені такі заходи: урок пам’яті  «Вони воювали за Батьківщину – це не викреслити із пам’яті», година спілкування «Навічно в пам’яті народу» , операція «З добрим ранком, ветеране».В  школі  працює   загін  волонтерів,  який  допомагає  людям  похилого  віку.

         Соціальні  послуги, що надають волонтери : восени  загрібали  листя, взимку  розчищали  сніг, приносять  воду, допомагають по господарству.

         Доглядаємо  за Меморіалом пам’яті в с. Верхосулка, могилами невідомих солдатів в селах Валіївка, Сульське, Курасове.

      Постійно здійснюємо екологічну освіту школярів – одне із пріоритетних завдань державної освітньої політики. В  школі діє шкільне лісництво «Дивосвіт»,  проведені  заходи  на  виконання    Всеукраїнської   екологічної акції «За чисте довкілля»:

-   Всеукраїнська акція «За чисте довкілля» вже почалась у школі із 1 квітня. Напередодні Великодніх свят  учителі та учні почали   впорядковувати шкільну  територію.  

   У рамках всеукраїнської акції  було проведено ряд заходів:

·         прибрано шкільну територію, та прилеглі вулиці;

·         ліквідовано 1 сміттєзвалище;

·         впорядковано Меморіал пам’яті в с. Верхосулка, могили невідомих солдатів в селах Валіївка, Сульське, Курасове

·         впорядковано  квітники.

Щочетверга  в  школі  проходить  “ чистий  четвер “  по  підтриманню  порядку  на  прилеглій  території.

       У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню житя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом. Під час Олімпійського тижня були проведені такі заходи: малі олімпійські ігри «Розум!Сила!Кмітливість!» , веселі старти «Спритні, дужі, небайдужі, кмітливі,грайливі»

З  метою  профілактики  правопорушень  серед  неповнолітніх  у  школі протягом  2020/2021 навчального року проведено:  виховні заходи в рамках тижня правових знань (жовтень 2020, квітень 2021), під час яких застосовувались інтерактивні форми роботи з дітьми, залучення їх до активної участі в диспутах, дискусіях, вікторинах, тренінгах, сюжетно-рольових  іграх тощо;  профілактичні заходи, спрямовані на виховання міжнаціональної поваги й нетерпимого ставлення до проявів расизму та ксенофобії;   уроки гендерної рівності  виступи агітбригади щодо пропаганди здорового способу життя «Наркотикам – НІ!», «За здоровий спосіб життя»;  розроблено рекомендації для батьків щодо профілактики та запобігання правопорушенням, пияцтву, наркоманії та тютюнопалінню серед підлітків, протидії насильству та жорстокого поводження в сім'ї;  залучено дітей девіантної поведінки,  які схильні до правопорушень до участі у виховних заходах різних рівнів;. В класах розміщені куточки національної символіки, правила для учнів, інформаційні куточки; організовано в шкільній бібліотеці роботу постійнодіючої виставки літератури на правову тематику; перегляд відеоматериалів  на тему профілактики алкоголізму та наркоманії серед молоді.

     Разом з тим під час організації виховної роботи у школі було виявлено і ряд недоліків. Виховна робота часто залишається безсистемною, епізодичною. Так, зокрема, класним керівникам необхідно звернути увагу на реалізацію обраного пріоритетного виховного напрямку у виховних планах, вчасно слідкувати за змінними колонками у класних куточках .

Класним керівникам слід більше уваги приділяти  вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню дикції, культури поведінки на сцені, вмінню виступати перед аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.

У плані запобігання дитячому травматизму та збереження життя і здоров’я дітей учителю основ здоров'я  та класним керівникам необхідно проводити більше практичних занять з застосуванням теоретичних знань, так як діти не завжди вміють застосувати знання на практиці.

            У  пропаганді здорового способу життя серед учнівської молоді необхідно активізувати роботу громадського  наркологічного  поста.    Учителям здійснювати системні заходи щодо    роботи   із  здібними  дітьми, залучати їх до конкурсів. Низький  рівень  самостійної  роботи  учнів  із  книгою,  читацькі  інтереси.  Потребує  покращення  робота учкому,  піонерської  організації,  груп-супутників.  Активність  учнів у загальношкільних заходах була не досить високою

У системі виховної роботи педагогічного колективу слід також звернути увагу на вдосконалення роботи з батьками.

 

 

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

 У 2020-2021 навчальному році кошти на ремонт приміщень та поновлення матеріальної бази закладу виділялись з бюджету громади та спонсорська допомога.

 За рахунок цього було здійснено ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти класних кімнат , коридорів школи, їдальні, закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, туалету, тощо.

   Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими стендами, активно проводиться робота по озелененню.

     Протягом року  було зроблено новий ганок  та встановлений  наддашок на парадному вході школи, проведено освітлення території школи, здійснювався ремонт шкільного мікроавтобуса, поточні ремонти класних кімнат , коридорів школи,  закупівля миючих,  дезінфікуючих засобів для харчоблоку, туалету, тощо.

 ЗАГАЛЬНИЙ РЕЙТИНГ ЗАКЛАДУ         

За підсумками минулого навчального року із 40 учнів 1-11 класів:

-                     Всі учні 1-11 класів атестовані;

-                     Всі учні 1-7 та 7 учнів 9 класу переведено до наступних класів;

-                     1 учень  9 класу  та 5 учнів 11 класу випущено зі школи.

             Результативність навчально-виховного процесу  44%

Протягом минулого навчального року учні брали участь у предметних олімпіадах , літературних конкурсах   ім.. П. Яцика, конкурсах «Кенгуру» « Колосок», різноманітних спортивних змаганнях. Учні школи були нагороджені грамотами за зайняті  призові місця урізних спортивних  змаганнях.

 

 

ЗАВДАННЯ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

З метою реалізації положень Конституції України, законодавчих актів України в галузі освіти,  створення умов для забезпечення доступу громадян до якісної освіти, удосконалення культурних і національних освітніх прав і запитів усіх громадян, утвердження високого статусу педагогічних працівників у суспільстві у галузі освіти визначені такі напрями і завдання діяльності навчального закладу на 2021-2022 навчальний рік:

-          Забезпечити перехід на новий зміст навчання учнів 4 класу;

-          Створити належні умови для адаптації до навчання в школі учням 1-го та 5-го класу;

-          Працювати над укомплектуванням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя і учня, над інформатизацією навчально-виховного процесу;

-          Продовжити роботу по удосконалення допрофільної підготовки та  передбачити психолого-педагогічне діагностування школярів, діагностику рівня навчальних досягнень учнів основної школи;

-          Продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання;

-          Забезпечити якісну підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання та підсумкових оцінювань випускників закладу;

-          Забезпечити подальший розвиток учнівського самоврядування, широко залучати його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя;

-          Разом з органами внутрішніх справ, службою у справах неповнолітніх, місцевою радою, громадськістю здійснювати профілактичну роботу з неповнолітніми, схильними до правопорушень;

-          Виховну роботу школи  направляти на формування громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими потребами, творити себе і оточуючий світ

-          Вивести на якісно новий рівень роботу з батьками та громадськістю.

 У 2021-2022 навчальному році заклад працюватиме над проблемами:

Методична проблема . «Підвищення  ефективності уроку як умова забезпечення якісної освіти.

Виховна проблема: Виховання свідомого громадянина, патріота рідної землі, носія народних традицій»