ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням п’ятої сесії Миколаївської

селищної ради восьмого скликання

від 26.03.2021 р.

 

СТАТУТ

Верхосульського закладу загальної середньої освіти

І-ІІІ ступенів Миколаївської селищної ради

Сумської області

(нова редакція)

 2021 р.

. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Верхосульський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів  Миколаївської селищної ради Сумської області (далі заклад освіти) це заклад освіти, що забезпечує надання освітніх послуг за рівнем дошкільної та повної загальної освіти

1.2. Юридична адреса навчально-виховного комплексу : 41872, Сумська область,, с. Верхосулка, вул.. Миру, 48

1.3. Заклад освіти  у своїй дiяльностi керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Міністерства освіти і науки, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про навчально-виховний комплекс та цим Статутом.

1.4 Заклад освіти  є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, бланки зі своєю назвою.

1.5. Верхосульський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Миколаївської селищної ради  Сумської області, знаходиться в комунальній власності Миколаївської селищної ради  Сумської області, є повним правонаступником Верхосульського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Миколаївської селищної ради Білопільського району  Сумської області, відповідно рішення 5 сесії восьмого скликання Миколаївської селищної ради від 26.03.2021р. «Про прийняття у комунальну власність Миколаївської селищної ради  закладів освіти, охорони  здоров’я  та книжкового фонду зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Сумського  району»

Засновник здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, забезпечує  харчування учнів

1.6. Верхосульський заклад загальної середньої освіти складається з 2 підрозділів: шкільного та дошкільного.

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог базового компоненту дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує належний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами державного стандарту загальної середньої освіти.

Шкільний підрозділ включає:

школа І ступеня – початкова школа , 1—4 кл., термін навчання 4 роки;

школа ІІ ступеня – основна школа., 5—9 клас, термін навчання 5 років;

школа ІІІ ступеня – старша школа з профільним навчанням , 10-11 класи, термін навчання 2 роки.

1.7. Головною метою навчально-виховного комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

1.8. Головними завданнями навчально-виховного комплексу є :

забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

виховання громадянина України;

виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

формування й розвиток соціальної зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина,почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії,свідомого ставлення до обов’язків людини й громадянина;

розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних та світоглядних переконань;

виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів (вихованців);

створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину й суспільство.

1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом.

1.10. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за :

безпечні умови освітньої діяльності;

дотримання державних стандартів освіти;

дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, утому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

дотримання фінансової дисципліни.

1.11. У Верхосульському закладі освіти  визначена українська мова навчання.

1.12 Заклад освіти має право:

проходити в установленому порядку державну атестацію;

визначати форми, методи й засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником (засновником);

визначати варіативну частину робочого навчального плану;

в установленому порядку розробляти й упроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальна, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

використовувати різні форми морального й матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно із законодавством України та власним статутом;

отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

розвивати власну соціальну базу : мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

на базі навчального закладу дозволяється створювати дитячий пришкільний табір відпочинку із денною формою перебування;

відкривати рахунки в банківських установах та органах Державного казначейства.

1.13. У закладі освіти створено й функціонують : методична рада, методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів дошкільного підрозділу, методичне об’єднаня вчителів природничо-математичного циклу, методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу, методичне об’єднання класних керівників

1.14. Медичне обслуговування учнів (вихованців) та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником (власником) і здійснюються фельдшерським пунктом, що знаходиться на території с. Верхосулка

1.15.Харчування в закладі освіти  здійснюється для шкільного та дошкільного підрозділів відповідно до чинного законодавства.

1.16. Взаємовідносини закладу освіти  з юридичними й фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними. 

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Верхосульський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів складається з двох підрозділів – шкільного та дошкільного. Структура та штати розробляються відділом освіти в межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів.

2.1 Заклад освіти  планує свою роботу відповідно до перспективного та річного плану.

У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки  України, із конкретизацією варіативної частини й визначенням профілю навчання. . Навчально-виховний процес у дошкільнійгрупі  здійснюється відповідно  базовому компоненту дошкільної освіти. Робочиі навчальні плани закладу освіти  затверджуються відповідними органами управління освіти.

 

У виглядів додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи. У дошкільних групах розробляється та затверджується в установленому порядку розклад занять

2.21. Виховання учнів , вихованців у закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, занять , в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів , закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій , а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів(вихованців ) закладу до вступу в будь-які обєднання громадян, громадські , громадсько-політичні , релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту закладу освіти.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів та вихованців забороняється.

 

 ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в закладі освіти  є :діти дошкільного віку;учні (вихованці);керівники;педагогічні працівники; вихователі; помічники вихователя;психологи, бібліотекарі;інші спеціалісти;батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права й обов’язки учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

3.3. Учні та вихованці мають право:

на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-оздоровчою базою закладу;

на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

брати участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти ;

брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);

брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного й фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

на безпечні й нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Учні зобов’язані:

оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

дотримуватися законодавства, моральних і етичних норм;

брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

дотримуватися особистої гігієни;

3.5.Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

4.1. Управління закладом освіти здійснюється відділом освіти Миколаївської селищної ради.

Безпосереднє керівництво закладом освіти здійснює його директор. Директором може бути тільки громадян України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

Директор закладу освіти призначається на посаду начальником відділу освітиза погодженням з місцевими органами самоврядування, звільняється з посади начальником відділу освіти.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу Верхосульського закладу освіти , що скликається не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів (конференцій) із правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій :

Працівників закладу освіти – зборами трудового колективу;

Учнів закладу освіти  другого – третього ступеня – класними зборами;

Батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів : від працівників закладу освіти  3, учнів 3, батьків і представників громадкості 3.

Термін їх повноважень становить 1 рік.

 

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

 

 

V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

5.2. Майно закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування й статуту закладу освіти  та укладених ним угод.

5.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм із їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти  внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5.Для забезпечення навчально – виховного процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного залу, бібліотеки, музейних кімнат, комп'ютерного кабінету, їдальні, приміщення для  технічного персоналу.та навчально – допоміжного інвентаря.

 5.6. Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та ігрові майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.

 

 

 

 

VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису, який затверджений головним розпорядником, визначеним рішенням селищної ради.

6.2. Джерелами фінансування закладу є:

-    кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

-    інші джерела, не заборонені законодавством.

6.3. Усі джерела формування майна обліковуються в установленому законодавством України порядку, відображаються в балансі та використовуються суворо за призначенням.

6.4. Облік і витрати коштів проводяться у порядку, передбаченому для бюджетних і позабюджетних коштів.

6.5. Заклад освіти  має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти  визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти й науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані заклади освіти. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти Миколаївської селищної ради

6.7 Звітність про діяльність закладу освіти  встановлюється відповідно до законодавства.

6.8. Фінансовий рік закладу освіти починається 1 січня та закінчується 31 грудня поточного року.

6.9. Заклад освіти  дотримується санітарно-гігієнічних норм згідно з положеннями нормативних документів.

 

VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Заклад освіти  за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2. Заклад освіти  має право відповідно до чинного законодавства за згодою відділу освіти укладати угоди про співробітництво з закладами освіти , науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 

 

VIIІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

8.1. Заклад освіти  підпорядкований і підзвітний відділу освіти, місцевим органам державної і виконавчої влади, Міністерству освіти і науки України.

8.2. Державний контроль за діяльністю закладу освіти  здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

8.3. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти й науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти

8.4. Основною формою державного контроль за діяльністю закладу освіти  є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.5 У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу освіти з питань, пов'язаних із його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види й періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних із навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником (власником) відповідно до законодавства.

 

ІХ. РЕОГРАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

10.1. Ліквідація та реорганізація закладу освіти  здійснюється відповідно до чинного законодавства України.

9.2. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти  приймає засновник (лише за згодою територіальної громади )

 Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

9.3.Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

9.4. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти , виявляє його дебіторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс.

 9.5. При реорганізації або ліквідації закладу освіти дошкільникам, учням надається можливість перевестись до навчального закладу на території громади, а працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.

10.5. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу освіти  переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.

 

 

 

Голова Миколаївської селищної ради                                   Сергій Пасько