Звіт директора Верхосульського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Миколаївуської селищної ради Сумської області  перед громадськістю за 2021-2022 н.р.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану,викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості.

У своїй роботі протягом звідного періоду я керувалася статутом школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

Верхосульський ЗЗСО І-ІІІ ступенів Миколаївської селищної ради Сумської області — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Миколаї=всякої селищної ради Сумської області. Управління і фінансування здійснюється відділом освіти Миколаївської селищної ради.

У 2021-2022 н.р. у закладі працювало 12 педагогічних працівників  і 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу (2 чоловіки працюють сезонно (в період опалювального сезону).

На початок 2021-2022 навчального року в закладі працювала дошкільна група з денним перебуванням яку відвідувало 8 дітей  та 5 класів, із них 1-4 класів – 3, 5-9 класів -4, 10-11 класів -1 клас. Мова навчання українська. Станом на кінець навчального року кількість учнів становила 30 учнів. Середня наповнюваність класів учнями становила менше 5 чоловік, що є все нижчим показником у порівнянні з попередніми роками.

Учні 2,5,6, 7,8  класів навчалися за індивідуальними програмами, так як їх у класі було менше ніж  5 чоловік.1 ,9 та 11 класи- відсутні.

2. Кадрове забезпечення.

Навчально-виховний процес закладу забезпечують12 працівників обслуговуючого пер-соналу  та 12 педагогічних працівників, які мають відповідну освіту,  а саме: вищу – 10, середню спеціальну – 2.

 Школа  укомплектована  педкадрами  на  80%. Відсутній вчитель  географії,іноземної мови та історії. Всі  педагогічні  працівники  мають повне  педагогічне  навантаження. Всі вчителі викладають предмети за здобутою освітою, вчасно проходять курсову перепідготовку та атестацію. За її результатами одержано:

вища категорія  - 1 вчитель,

І категорія  - 7 вчителів,

ІІ категорія  -  1 вчитель,

спеціаліст  - 1 вчитель,

14 розряд -– 1 вихователь

9 розряд -– 1 вихователь

1 вчитель, Остапенко Валентина Іванівна, нагороджена значком «Відмінник освіти України»:

У закладі в 2021-2022 навчальному році працювало 4 пенсіонери.

Вчителі курсову перепідготовку та атестацію пройшли згідно плану.

Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен учитель нашої школи вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес.

 

3. Методична робота.

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2021-2022 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. У 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою “Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу”. Розв’язання проблеми і завдань школи, затверджених на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.

 

Особливістю 2021-2022 н.р. у закладі була організація освітнього процесу в умовах дотримання протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19. Затверджено “Типовий порядок організації освітнього процесу в Верхосульському ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2021-2022 н.р. в період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19”.

У першому семестрі учні 2-10 класів навчалися дистанційно з 25. 10.2021 р. по 17.11.2021р.

Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2021-2022 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько-української війни. Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 №1.3276/22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес.Тому у школі було видано наказ від 25.02.2022 №13 “Про оголошення канікул ” та оголошено канікул для учнів 2-10 класів з 28.02.2022 р. по 13.03.2022 р. і внесено зміни до структури навчального року. Із 14 березня і до завершення навчального року освітній процес у закладі відбувався з використанням дистанційних форм навчання. Використовувалися всі наявні ресурси, у тому числі “Всеукраїнський розклад “ — ресурс, на якому зібрано та упорядковано в щоденний розклад посилання на віртуальні навчальні матеріали “Всеукраїнської школи онлайн”, підручники, руханки.

Незважаючи на усю складність освітнього процесу у 2021-2022 н.р. освітні навчальні програми виконані повністю.

Протягом року у школі діяло 4 методичних об’єднання:

- методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Кулик Т.Д.);

- методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник Літовченко Н.М.)

- методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Остапенко В.І.);

- методичне об’єднання класних керівників (керівник Кордюк Л.І.).

Кожне з методичних об’єднань проводило засідання згідно попередньо складеного графіка , які охоплювали актуальні питання щодо організації та покращення якості освітнього процесу в школі.

Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією школи, керівниками шкільних методичних об’єднань з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.

Протягом 2021-2022 н.р. належна увага з боку керівництва школи приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у онлайн вебінарах, семінарах , тренінгах, конференціях.

 

Усі педагогічні працівники, які у новому 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі (НУШ) пройшли підвищення кваліфікації як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти.

 

4. Навчальна діяльність учнів.

Оцінювання навчальної діяльності учнів за ІІ семестр та рік здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року”.

По завершенню 2021-2022 н.р. учні 2-10 класів переведені до наступного класу.

У тому навчальному році початкову освіту здобували  11 учнів, базову –13 учнів , за-гальну середню – 6 учнів.  Учителі 2-4 класів працювали за стандартами НУШ. Для збереження і зміцнення фізичного здоров’я  учнів 1-4 класів, навчання і виховання організована активна співпраця з батьками учнів, медичним працівником  , учителями- предметниками  Учні 2 - 4 класів -   навчалися за програмую НУШ. Впродовж навчального року  класи забезпечувалися необхідною матеріально-технічною базою.Учні початкової ланки освіти володіють читацькими,мовними, математичними, технологічними компетентностями: читають,переказують, аналізують текст, вміють висловлювати власну думку, давати оцінку подіям та вчинкам , виконують математичні завдання, цифрово грамотні, активні у творчості.                  .                                                                                      

У 2021-2022 навчальному році пріоритетними завданнями   початкової освіти  в 1-4 кла-сах були:

- проведення  роз’яснювальної роботи з батьками першокласників на тему: «Як зберегти здоров’я і життєрадісність в умовах НУШ».

- продовження  роботи щодо залучення  позабюджетних коштів  на зміцення матеріально-технічної бази класів;

- підвищення якості підготовки вчителів до уроку на засадах компетентнісного підходу;

-  використання  на уроках технічних  засобів  навчання ;

- продовження  роботи  щодо підвищення рівня  результатів участі учнів у конкурсах «Колосок», «Кенгуру», конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика, конкурсі виразного читання.

У 2021-2022 навчальному році пріоритетними завданнями щодо  запровадження нового Державного стандарту базової загальної  освіти  в 5-8  класах були:

- продовження  роботи щодо залучення  позабюджетних коштів  на зміцення матеріально-технічної бази класів;

- підвищення  якості підготовки вчителів до уроку на засадах компетентнісного підходу;

- використання  на уроках технічних  засобів  навчання ;

- продовження  роботи з обдарованими та здібними учнями щодо підвищення рівня  результатів їх участі у конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Соняшник».

При цьому особистісно - зорієнтований підхід до навчання забезпечував  розвиток  академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших компетентностей учнів.

         Діяльнісний підхід спрямувався  на розвиток умінь і навичок учня, вміння застосо-вувати  здобуті знання  у практичних ситуаціях. Забезпечено участь школярів у І та ІІ етапах  Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Учні школи залучалися до участі у різноманітних конкурсах.

Учні школи взяли участь у І і ІІ другому етапах Міжнародного конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика.

Протягом навчального року в школі працювали гуртки.

У 2021-2022 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти”від 24 березня 2022 року№2157 І-Х; наказ МОН України від 28.02.2022 №242 “Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021- 2022 навчальному році”, затверджений у Міністерстві юстиції України 03 березня 2022 року за №283/37619). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис “ звільнений(а)”.

 

5. Виховна та позакласна робота.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Уся виховна робота у школі у 2021 -2022 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законами України “ Про охорону дитинства”,”Про освіту”, Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “ Нова українська школа” на період до 2020-2029 років.

Виховна діяльність школи була спрямована за напрямками:

 

- Превентивне виховання

- Морально-етичне виховання

- Громадсько-патріотичне виховання

- Художньо-естетичне виховання

- Трудове виховання

- Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя

- Екологічне виховання

      Протягом навчального року класними керівниками, вчителями проведена виховна робота: ранки, лінійки, усні журнали, виставки малюнків, круглі столи, спортивні  змагання, тематичні та розважальні вечори, предметні тижні: української мови та літератури, тиждень правознавства,   тиждень Миколаївських та новорічних свят , україн-ської писемності,   тиждень дитячої книги  та ін.; місячники  безпеки  руху,  оборонно-масової  роботи, протипожежної  безпеки, тижні правової пропаганди , профорієнтаційної  роботи, олімпійський , молодшого школяра,  толерантності,  піонерських  справ,  милосердя, Усі ці заходи сприяють розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.      

6. Правовиховна робота

У нашій школі у 2021-2022 н.р. з учнями було організовано такі форми правового навчання і виховання:

- тематичні загальношкільні лінійки та класні години;

- бесіди на правову тематику;

- анкетування;

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;

- відвідування проблемних сімей вдома.

У період воєнного стану особлива увага зверталася на необхідність психологічної підтримки дітей. Для цього використовувалися відповідні матеріали.що розміщувалися на сайті МОН України та інших ресурсах в мережі Інтернет.

7. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій.

Кількість дітей у них становить:

- сиріт – 0 і позбавлених батьківського піклування – 0;

 

- інвалідів – 1;

- чорнобильців – 0;

- діти, учасників бойових дій (Атовці) – 0;

- малозабезпечених – 4 (сімей 1);

- багатодітних – 13 (4 сім’ї);

- з ООП-1.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.

За кошти Миколаївської селищної  ради діти з малозабезпечених сімей (відповідно довідки) отримували одноразове безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні .

8. Співпраця з батьками.

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

9. Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.

Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рів. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

 Працівники ЗЗСО щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у директора школи.

 

10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у побуті і під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України “Про охорону праці”, “Про дорожній рух”, “Про пожежну безпеку”, державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.

У школі є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалося на нарадах при директору. У школі розроблено заходи щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота і з вчителями та обслуговуючим персоналом.

 

11. Фінансово-господарська діяльність.

У 2021-2022 навчальному році кошти на ремонт приміщень та поновлення матеріальної бази закладу виділялись з бюджету громади та спонсорська допомога.

 За рахунок цього було здійснено ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти класних кімнат , коридорів школи, їдальні, закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, туалету, тощо.

   Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими стендами, активно проводиться робота по озелененню.

Верхосульський ЗЗСО отримує підтримку з боку відділу освіти:

- миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;

- ксероксного паперу;

- придбання ліків для поповнення медичних аптечок;

- виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів .

У цьому навчальному році матеріально-технічну базу школи було поповнено ноутбуком .

Незважаючи на складність усієї ситуації у 2021-2022 н.р., весь колектив школи продовжує приділяти увагу естетичному оформленню навчального закладу. Подвір'я школи прибране, доглянуте; підрізано дерева, кущі, покошено газони. Фарбується дитячий майданчик, біляться бордюри. Висаджено квіти на квітниках.

 

 

 

12. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії усіх ланок та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та взаємовдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності є усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність у загальноосвітньому навчальному закладі. З підключенням школи до мережі Інтернет (у тому числі із застосуванням Wi-Fi) стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України , департаменту освіти і науки , сайтами інших закладів освіти, що дає можливості оперативно користуватися інформацією, знайомитися новими документами.

Новими документами, якими керуюся в управлінській діяльності, є листи Міністерства освіти і науки України від 25.02.2022 №1/3278-22 “Про режим управління” та від 07.03.2022 №1/3378-22 “Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану”. Відповідно до статті 8 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” одним із заходів правового режиму воєнного стану було використання у ІІ семестрі потужностей та трудових ресурсів закладу, зміна режиму роботи , умов праці відповідно до законодавства про працю.

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками школи я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

Прагну, щоб у школі було наявне творче вирішення справ.

 

Дякую усім за плідну роботу у 2021-2022 н.р.

 

Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО! І повернемося за шкільні парти 1 вересня 2022-2023 навчального року!

 

 

ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !!!